Vodič: Kako razviti kohezivan Instagram feed i privući korisnike da stisnu follow?
Trudite se oko fotografija na Instagram profilu svog brenda, angažirate najbolje fotografe da snime vaše proizvode, ali kad pogledate broj followera, niste pretjerano zadovoljni? Uložili ste nekoliko desetaka ili stotina eura u plaćeno oglašavanje, a followeri svejedno ne dolaze u onoj mjeri u kojoj biste željeli?
Evo kako cijeli proces izgleda iz perspektive prosječnog korisnika. Scrollajući početnom stranicom, korisnik nailazi na sponzorirani post jednog od vaših proizvoda koji mu je baš potreban. Zaintrigiran, odlazi na vaš profil vidjeti tko ste, čime se bavite i što još nudite. Vjerojatno će nekoliko sekundi pregledavati vaš feed, a zatim će donijeti konačnu odluku. Na njegovu (i vašu) žalost, sve fotografije su dosadne, bezlične, prikazuju proizvod na bijeloj pozadini i ništa drugo. Vraća se na svoju početnu stranicu, odustaje od proučavanja vaših proizvoda (od kupnje je možda i dalje nego što je bio), te brzo zaboravlja na vas.
Instagram profil je nešto poput interaktivnog online kataloga vašeg brenda, a ne webshop. Općenito, Instagram je mobilna aplikacija koja je doslovce osmišljena kako bi se na nju postavljale prekrasne fotografije. Upravo zbog toga važno je izgraditi upečatljiv i kohezivan Instagram feed, a ne postavljati fotografije bez konteksta, screenshotove stranih citata, pikselizirane fotografije ili fotografije uništene filterima i okvirima iz 2012. godine.
Stvaranje estetike neophodno je za vaš Instagram feed. Budući da je ovo vizualna platforma, želite objavljivati upečatljive fotografije. Kako biste lakše odlučili što ćete dijeliti, napravite neka istraživanja o tome kakvi vizualni materijali najbolje prolaze u vašoj industriji. Zatim slijedite ove korake:
#1 Odaberite stil teme
Prvi i najvažniji korak je odabrati stil teme. Zašto? Zato što ćete kasnije lakše pronaći savršen filter za feed.
Kako želite da izgleda vaš cjelokupni Instagram feed?
- tamno
- bijelo
- šareno
- tropski
- prirodno
- smeđe
- vintage
Još uvijek niste sigurni? Nema problema. Nađite jedan profil koji vam se sviđa, dobro upijte cjelokupni stil feeda, obratite pozornost na vrstu fotografija koje snima, promotrite boje na fotografijama. I budite realni. Morate snimati slične tipove fotografija za najbolji rezultat.
#2 Odaberite izgled grida
Izgled grida pomoći će vam da vizualno organizirate feed. Znat ćete točno koju vrstu fotografije trebate objaviti i kada. Pokazat ćemo vam i nekoliko trikova pomoću kojih možete preurediti svoje Instagram postove da biste feed učinili koherentnim.
Postoji 6 stilova grida:
#3 Odaberite paletu boja
Jednom kad znate kakav raspored grida želite, morate odabrati paletu boja. Ponekad zaboravimo da boje na našim fotografijama imaju velik utjecaj na cjelokupni izgled feeda.
Razmišljajte o paleti boja kao o brendu svog Instagram feeda. Odabrana shema boja vizualni je identitet vašeg feeda. Stoga odaberite 3 do 5 boja i držite ih se; neka to bude vaša paleta. Uvijek obraćajte pozornost na boje na fotografijama, predmete, čak i odjeću. Ako budete postavljali citate kao na gornjim primjerima, držite se maksimalno tri fonta i također pazite na boju pozadine i slova.
Napomena
Zrnate, nekvalitetne fotke koje podsjećaju na osamdesete ne prolaze na Instagramu, i bez obzira na to koliko ih uredili, još uvijek će biti loše kvalitete.
Nisu vam nužno potrebni fensi-šmensi programi poput Photoshopa i Illustratora da biste kreirali kvalitetne vizuale. Neke mobilne aplikacije mogu proizvesti profesionalne materijale, kako za feed, tako i za Story. Snimanje atraktivnih fotografija mogao bi vam biti malo veći izazov, ali postoje YouTube tutorijali koji će vam pružiti neke korisne savjete.
Besplatne aplikacije poput Lightrooma i Snapseeda izvrsne su za obradu fotografija za potrebe Instagrama. Imaju puno opcija i značajki za uređivanje, a nije vam potrebno nikakvo (pred)znanje kako biste ih koristili. Svjetlinu, tonove i detalje na fotografijama možete lako prilagoditi, a kad pronađete savršen balans, Lightroom vam omogućuje spremiti te postavke (tzv. presets), kako bi vaše buduće fotografije bile spremne u roku od nekoliko sekundi.
Zaključak
Pregledate li Instagram profile uspješnih brendova, kao što su Nivea, Coca-Cola, Louis Vuitton, Colgate, Audi, Philips, primijetit ćete prekrasne feedove koji sami po sebi pričaju njihovu priču. U tome je razlika između upečatljivih profila koje vrijedi pratiti i onih suhoparnih koji neće impresionirati publiku.
Da biste stvorili kohezivan Instagram profil za svoju tvrtku ili brend, morat ćete unaprijed odlučiti kako će izgledati feed, detaljno ga isplanirati i razviti kvalitetne vizualne materijale. Ako se budete pridržavali ovog pristupa, uskoro ćete razviti Instagram stil koji će vaši obožavatelji lako prepoznati.