Pratite nas na društvenim mrežama:

Blog

Kako započeti koristiti TikTok: Iscrpan vodič za marketingaše

TikTok je brzorastuća društvena mreža popularna među pripadnicima Generacije Z koju je 2016. osnovala kineska tvrtka ByteDance. Misija joj je zabaviti korisnike i inspirirati na kreativnost kroz kratke videozapise u trajanju od 15 do 60 sekundi. Za razliku od ostalih društvenih mreža, TikTok ne zahtijeva registraciju ni praćenje drugih korisnika kako bismo mogli konzumirati tuđi sadržaj.

Štoviše, većina korisnika 75% vremena u aplikaciji provede na tabu For You, koji se prvi otvara pri učitavanju aplikacije, bilo da ste registrirani/prijavljeni ili niste. Za tab For You koristi se vrlo jak algoritam kako bi se pojedinom korisniku prikazivao sadržaj koji bi ga doista mogao zanimati.

Razmišljate pokrenuti marketinšku kampanju na TikToku? Pitate se kako drugi brendovi uspješno koriste TikTok? U ovom ćete članku otkriti kako stvoriti TikTok video i pronaći primjere koji će vas potaknuti na upotrebu TikToka za potrebe vlastitog marketinga.

Zašto razmotriti TikTok?

Rast TikToka fascinantan je na više razina. Prije svega, to je prva velika društvena mreža koja je nastala u Kini i zatim se proširila na SAD i ostatak svijeta. To širenje se ubrzalo kad je ByteDance krajem 2017. godine kupio Musical.ly. Zbog toga ova platforma ima iznimno raznoliku međunarodnu publiku. Ako provedete više od nekoliko minuta na TikToku, vjerojatno ćete vidjeti videozapise ljudi iz više zemalja koji govore različite jezike. Publika je također mlada; većina korisnika mlađa je od 30 godina. TikTok je bila najpreuzimanija aplikacija u iOS App Storeu u razdoblju od siječnja 2018. do ožujka 2019. godine; to je pet uzastopnih tromjesečja.

U Hrvatskoj platforma još uvijek nije toliko zaživjela među brendovima, ali ima ih nekoliko aktivnih: Mlinar, Pevex, Narodni radio… Još uvijek se stignete pridružiti i postati omiljeni. Međutim, prvo napravite interno istraživanje kako biste vidjeli ima li prisustvo na TikToku uopće smisla za vaše poslovanje. Ako ima, razmislite i o sadržaju. Tko će biti zadužen za osmišljavanje, snimanje i postavljanje videozapisa? Koliki će vam proračun trebati? Kako ćete mjeriti rezultate? To su sve stvari koje trebate uzeti u obzir.

Postoji mnogo razloga da se ne pridružite TikToku; ipak, ako vaš brend odgovara većini sljedećih kriterija, možda biste trebali razmotriti da se pridružite što prije:

  • Većina vaših ciljanih kupaca mlađa je od 35 godina. Iako se dobne granice polako podižu, aplikaciju većinom koriste pripadnici generacije Z i mlađi milenijci
  • Proizvodi su vam privlačni i oku ugodni
  • Brend vam je moderan, opušten, zabavan i ima cool vibru
  • Imate resurse (budžet, ljude) kako biste mogli pokrenuti i održavati još jedan profil na društvenim mrežama

Kreirajte prvi TikTok videozapis

Imate mogućnost kreiranja videozapisa u trajanju od 15 do 60 sekundi (preporučujemo da prvo krenete s kraćima dok se publika ne zainteresira za vaš brend). Možete prenijeti postojeći videozapis koji ste snimili ranije ili snimiti nešto u realnom vremenu. Bez obzira na to koju opciju odabrali, TikTok vam omogućuje dodavanje posebnih efekata, ubrzavanje ili usporavanje videozapisa, postavljanje vremenskog odbrojavanja te prebacivanje između prednje i stražnje kamere pametnog telefona.

Nakon što prenesete videozapis, moći ćete ga izrezati izravno u aplikaciji. Osim toga, možete dodati različite filtre, prijelaze i druge posebne efekte, te ispisati tekst bilo gdje na videu. Jedna od najpopularnijih značajki je mogućnost prekrivanja snimljenog zvuka nekim iz bogate ponude u aplikaciji, a odnedavno možete dodati i voiceover.

Kad ste završili sa stvaranjem svog remek-djela i spremni ste ga podijeliti, možete napisati opis, dodati sve relevantne hashtagove i prilagoditi postavke dijeljenja. Unatoč tome što se otkriće novih videosadržaja na TikToku oslanja na umjetnu inteligenciju (algoritam), hashtagovi ipak igraju veliku ulogu za korisnike koji pretražuju sadržaj. Vrijedi izdvojiti nešto vremena i istražiti koje hashtagove trebate dodati. Tri koja ćete najčešće vidjeti kod drugih su #foryou, #foryourpage i #fyp – korisnici ih dodaju kako bi se pokušali probiti na tab For You.

Možete angažirati i lokalne TikTok influencere

Ukoliko vam zbog nekog razloga pokretanje TikTok kanala nije opcija, svakako razmislite o angažiranju influencera. Osim što ih prati nekoliko desetaka ili čak stotina tisuća korisnika, oni stvaraju zabavan i viralan sadržaj koji provjereno dobro prolazi na ovoj platformi. Na kraju krajeva, nećete morati previše brinuti o kreativi, radnoj opremi ili statistikama, samo morate biti spremni izdvojiti određen budžet, a sve ostalo je na influenceru.

Nema komentara
Napišite komentar