Instagram oglašavanje: 5 koraka do uspješnih oglasnih kampanja
Ako tražite načine kako poboljšati svoju Instagram strategiju, ne tražite dalje: ono što vam treba je uključivanje plaćenog oglašavanja. Iako ova taktika zahtijeva određeni budžet, postoji mnogo razloga da je brendovi isprobaju. Instagramu svaki mjesec pristupi preko milijardu ljudi, a prosječan korisnik svakodnevno koristi platformu 53 minute. Želite da vaš brend bude tamo gdje ga potencijalni kupci mogu vidjeti.
Bez obzira na to jeste li tek počeli koristiti Instagram za potrebe marketinga svoje tvrtke ili ste već godinama prisutni na toj platformi i sada samo razmišljate o oglašavanju, ovo će biti izvrstan vodič za vas.
Što je Instagram oglašavanje?
Instagram je počeo nuditi oglasna mjesta odabranim tvrtkama nakon što ga je Facebook kupio 2013. godine. Nakon što su 2015. otvorili Instagram oglašavanje za sve tvrtke, ono je eksponencijalno raslo i do 2017. doseglo milijun oglašivača.
Instagram oglašavanjem upravlja se izravno u Facebook Ads Manageru, što oglašivačima pruža mnoštvo opcija ciljanja publike. Iako je omogućeno prikazivati jednak oglas i na Facebooku i na Instagramu, ipak preporučujemo kreirati zasebne oglase. Primjerice, ako želite pustiti oglas na Instagram Storyju, koji se prikazuje u vertikalnom formatu 9:16, nećete napraviti oglas za feed u horizontalnom formatu 16:9 i samo označiti da se prikazuje i na Storyju.
Zašto biste trebali koristiti oglašavanje na Instagramu?
Iako se organski sadržaj u početku može činiti isplativim, shvatit ćete da na takve kampanje gubite vrijeme jer su uspješne samo ako se izborite s nemilosrdnim algoritmima koji se uvijek mijenjaju.
Zbog toga je iznimno važno usredotočiti se na strategiju koja uključuje i organsko i plaćeno oglašavanje. Čak i ako ste iznimno aktivni s objavljivanjem sadržaja na Instagram feedu i trudite se povezati sa svojom publikom, plaćenim oglasima dosegnut ćete još širu publiku koja možda nije ni čula za vaš brend.
Kao vizualna platforma, Instagram vam pruža izvrstan način da pokažete svoj proizvod putem oglasa, a postavljanjem Instagram Shopa, možete olakšati ljudima kupovinu proizvoda kojeg su upravo ugledali na oglasu, i to bez napuštanja platforme.
Koliko stoji oglašavanje na Instagramu?
Troškovi oglašavanja na Instagramu ovise o nekoliko različitih čimbenika, poput mobilnog uređaja koji ciljate, demografskih podataka, dana u tjednu. Sve se svodi na vašu ciljanu publiku, zbog čega je jako važno da poznajete svoju publiku. Evo pregled 1.343.000 korisnika Instagrama u Hrvatskoj podijeljenih po dobnim skupinama.
Sljedeći čimbenik koji utječe na cijenu oglasa je položaj oglasa. Iako su Facebook oglasi u desnom stupcu najskuplji, Instagramovi feed i Story oglasi neke su od najjeftinijih opcija za plasman, u rasponu od oko 0,80 do 1,30 dolara po kliku.
Kako to uklopiti u svoj postojeći marketinški proračun? Važno je usredotočiti se na ključne ciljeve za tekuću godinu i novac posvetiti samo oglasima i kampanjama koje pomažu postizanju rezultata.
Ulažite novac u sadržaj za koji pouzdano znate da odlično prolazi organski. Prvo testirajte sve kako biste vidjeli što najbolje prolazi i tome posvetite većinu svog proračuna za oglašavanje. Obavezno mjerite uspjeh oglasa i zabilježite sve što nije polučilo onakav uspjeh kakvom ste se nadali.
Kako kreirati Instagram oglase
Kao što smo spomenuli, Instagram oglase izrađujete izravno u Facebook Ads Manageru. To vam olakšava život jer na jednom mjestu možete upravljati i Facebook i Instagram oglasima. Da biste započeli sa izradom Instagram oglasa, prijavite se u svoj Facebook račun, idite na Ads Manager i započnite novu kampanju.
#1 Odaberite cilj oglasa
Jednom kad izradite novu kampanju, vaš prvi korak u stvaranju Instagram oglasa bit će odabir cilja tog oglasa. Postoji mnogo različitih opcija podijeljenih u tri kategorije – Awareness, Consideration i Conversion.
Vrste oglasa koje možete odabrati su:
- Brand awareness (svijest o brendu): idealno za dosezanje korisnika koji bi vjerojatno stupili u interakciju s vašim oglasom te za podizanje opće svijesti o brendu
- Reach (doseg): ovo je za brendove koji nastoje prikazati oglase što većem broju ljudi, koji će vjerojatno samo pogledati oglas i otići dalje bez lajkanja/komentiranja/sheranja, ali ako je sadržaj upečatljiv mogao bi im se urezati u pamćenje
- Traffic (promet): ako vam je cilj privući korisnike da posjete web stranicu, prezentacijsku stranicu ili aplikaciju, ovo je savršena opcija
- Engagement (angažman): ako želite postići da korisnici lajkaju, komentiraju ili podijele vaš oglas, najbolje je cilj postaviti na angažman
- App installs (instaliranje aplikacije): ovaj je cilj za brendove koji žele preusmjeriti korisnike u trgovinu aplikacija da preuzmu ili kupe aplikaciju
- Video views (prikazi videozapisa): video oglas može se prikazivati na Instagram feedu korisnika i/ili u Explore tabu te na Storieju
- Lead generation (privlačenje potencijalnih kupaca/klijenata): pokušavate li pronaći ljude zainteresirane za vaš brend, bili to potencijalni kupci ili klijenti, odaberite ovu vrstu oglasa u kojoj će zainteresirani moći ostaviti svoje podatke na koje ih kasnije možete kontaktirati
- Messages (poruke)*: ovo potiče korisnike na interakciju s vašim brendom kako biste im odgovorili na pitanja o proizvodu ili pružili podršku (*nije dostupno za Instagram)
- Conversions (konverzije): prikažite oglas ljudima koji će najvjerojatnije napraviti važan korak, poput dodavanja podataka o plaćanju ili same kupnje, bilo na vašoj web lokaciji ili putem aplikacije
- Catalog sales (kataloška prodaja): ovaj format je za brendove koji u jednom oglasu žele prikazati više proizvoda iz svog kataloga (mora se postaviti katalog da bi se koristio ovaj format), koji zatim cilja vašu publiku
- Store traffic (promet u fizičkoj trgovini): prikažite svoj oglas ljudima koji će najvjerojatnije posjetiti vaše fizičke trgovine kad su u njihovoj blizini (doznajte kako pandemija koronavirusa utječe na prikazivanje ovih vrsta oglasa).
Budite pametni kad odabirete cilj oglasa. Ako odaberete cilj koji nema smisla, poput izrade Traffic oglasa za oglašavanje videozapisa ili Messages oglas za placement na Instagramu, vaš će oglas vjerojatno biti odbijen.
Osim toga, ne želite trošiti svoj proračun za oglase odabirom cilja koji nema smisla za sadržaj koji stavljate u oglas.
#2 Imenujte oglasnu kampanju
Nakon odabira cilja oglasa, otvorit će se polje u kojem možete imenovati kampanju. Ovo je najbolji način za praćenje oglasa, stoga toplo preporučujemo da svaku kampanju imenujete smisleno.
Što promovirate? Je li to mjesečni ili tjedni oglas? U naziv uključite naziv mjeseca ili željeni raspon datuma te kratki opis promocije. Pronađite metodu imenovanja koja vam odgovara i pomaže vam da lako pronađete oglase te pratite njihovu izvedbu.
#3 Odaberite položaj(e) oglasa
Iako je prvo što će vam se pojaviti, nakon imenovanja oglasne kampanje, odabir publike, pametno jer scrollati do odabira platformi i položaja na kojima želite prikazivati oglase jer inače riskirate da ćete zaboraviti i preskočiti taj korak. Sve što morate učiniti je ukloniti kvačicu s Facebooka, Audience Networka i Messengera kako biste osigurali da se vaš oglas prikazuje samo na Instagramu.
#4 Ciljajte svoju publiku
E, sad ide najbolji dio. Ne želite trošiti novac pokušavajući ciljati sve i svakoga. Suzite publiku po demografskim podacima, interesima i ponašanju koji odgovaraju vašem brendu. U Ads Manageru možete ciljati sljedeće kategorije publike:
- Lokacija: odaberite ili izostavite publiku na temelju specifično određenih lokacija, bili to gradovi, županije ili zemlje
- Dob: odaberite dobni raspon ciljane publike (minimalno 13 godina a maksimalno 65+)
- Spol: odaberite oba ili samo jedan od spolova koji čine vašu ciljanu publiku za taj oglas
- Detaljno ciljanje – Podijeljeno u tri potkategorije:
- Demografski podaci omogućuju vam uključivanje ili isključivanje ljudi na temelju životnog stila, zaposlenja i obrazovanja
- Interesi filtriraju korisnike na temelju stranica koje im se sviđaju, posjećenih aktivnosti i srodnih tema
- Ponašanje cilja na kupovne navike, aktivnosti i namjere putovanja
- Jezici: potrebno samo ako ciljate publiku koja govori određenim jezikom koji je neobičan na tom području
- Povezanost: odaberite korisnike koji su se već povezali s vašom aplikacijom, događajem ili stranicom
Možete i stvoriti prilagođenu publiku na temelju Facebook Pixela koji ste postavili na svoju web stranicu. To bi bili korisnici koji su već posjetili vaše web stranice ili možda slična publika koja se sastoji od ljudi koji imaju slična ponašanja i interese.
#5 Definirajte budžet oglasa i raspored trajanja
Što se tiče postavljanja budžeta i rasporeda Instagram oglasa, imate puno opcija vezanih uz to kad će se vaši oglasi prikazivati i koliko će se na njih potrošiti.
Prije svega, trebate izabrati između dnevnog i ukupnog budžeta. Dnevni budžet (npr. 5 dolara) omogućuje prikazivanje vaših oglasa unedogled, sve dok želite odvajati 5 dolara dnevno za oglašavanje, a nije vam toliko važno koliko će to ukupno iznositi jednoga dana. Ukupni budžet (koji odredite u startu, npr. 150 dolara) prikazivat će se isključivo u onom razdoblju koje odaberete (npr. od 31. siječnja do 20. veljače po 7,50 dolara dnevno).
Započnite s oglašavanjem na Instagramu već danas
Jeste li spremni započeti samostalno kreiranje Instagram oglasa? Jedva čekamo vidjeti što ste pripremili.