Pratite nas na društvenim mrežama:

Blog

Najvažniji trendovi na društvenim mrežama za 2021. godinu

Dok društvene platforme uvode nove značajke i mijenjaju algoritme, trendovi na društvenim mrežama također prolaze kroz evoluciju. Uzmimo za primjer Instagram Storieje. Prije nekoliko godina Snapchat je bio poznat po sadržaju koji nestaje nakon 24 sata i izaziva strah od propuštanja važnih informacija (eng. FOMO – Fear Of Missing Out). Danas je malo koji prosječan korisnik Instagrama svjestan toga da je Snapchat otkrio toplu vodu – istu značajku na Instagramu svakodnevno koristi 500 milijuna ljudi, a sve više platformi dodaje ekvivalente (nakon Facebooka to su učinili YouTube, LinkedIn, Twitter).

To je najbolji dokaz koliko brzo usvajamo nove trendove na društvenim mrežama.

Te brze promjene predstavljaju potpuno novi izazov za brendove i social media managere jer moraju neprestano pregledavati svoje postojeće strategije i razmatrati dodavanje novih vrsta sadržaja na repertoar. Marketinški stručnjaci neprestano moraju paziti na najnovije trendove koji utječu na budućnost društvenih medija i razvijati se u skladu s njima.

Ako se pitate koji će trendovi prevladavati u 2021. sudeći prema nekim naznakama iz prošle godine, nastavite čitati. Stavili smo na jedno mjesto neke od najvažnijih trendova kako bismo vam pomogli da se prilagodite i rastete.

#1 Storieji kao format sadržaja

Kao što je već istaknuto u uvodu, više od 500 milijuna korisnika svakodnevno komunicira putem Instagram Storieja. Dakle, iako su već bili dominantni format sadržaja u prethodnoj godini, neće nikamo nestati tako skoro. Štoviše, brendovi bi trebali planirati objavu Storieja jednako kao i postove na feedu. Važno je istaknuti kako videozapisi odlično prolaze na Storiejima i nadmašuju fotografije.

Istraživanje SocialInsidera pokazalo je da Storieje s fotografijama preskače 5,65% više korisnika nego one s videozapisima. Ista analiza otkrila je da će ljudi ostati duže uz Story s videozapisom nego slikovni (podsjetimo, svaki može trajati maksimalno 15 sekundi, a većinu ljudi privlači sadržaj koji nije statičan).

Nije stoga ni čudo što 51% brendova već koristi videozapise u Storiejima, a postotak će se vjerojatno povećati tijekom ove godine.

#2 Trgovina na društvenim platformama nastavlja rasti

Budući da se industrija društvenih medija neprestano prilagođava kako bi poboljšala korisničko iskustvo, svjedočimo sve većem broju značajki i alata koji podržavaju brzu i jednostavnu kupnju. Primjerice, Instagram nam omogućava dodavanje oznaka na proizvode te jednostavnu naplatu bez napuštanja platforme. Na Facebooku možemo postaviti trgovinu koju ljudi mogu pregledavati i kupovati izravno na platformi.

Ovo bi mogao biti savršen alat za brendove koji će koristiti u 2021. godini, posebno uzevši u obzir ulogu društvenih medija u odlukama o kupnji. Imajte na umu da 54% kupaca istražuje proizvode koristeći se društvenim mrežama, a preporuke s društvenih mreža mogu utjecati na odluke o kupnji čak 71% korisnika.

A kad u jednadžbu dodate trgovinu na društvenim platformama, imate nešto što pojednostavljuje i skraćuje customer journey (korisničko putovanje kroz ciklus kupovine proizvoda).

Sada kad vaša publika na društvenim mrežama vidi proizvod koji joj se sviđa, više ne mora ići na web stranicu i tražiti ga. Mogu ga kupiti izravno s platforme, što će vjerojatno smanjiti napuštanje transakcije prije vremena. Zapravo, jednostavno uključivanje gumba za kupnju povećava vjerojatnost kupnje i pomaže u povećanju broja ostvarenih transakcija na društvenim mrežama.

Stoga je postavljanje Facebook/Instagram Shopa i omogućavanje pratiteljima da kupuju izravno putem vaših profila jedna od najboljih praksi 2021. godine. Ako svoju strategiju ne prilagodite promjeni ponašanja publike, mogli biste izgubiti potencijalne kupce.

#3 Namjenski usmjerene kampanje preuzimaju vodstvo

Iako je na društvenim mrežama sadržaj povezan s donacijama za opće dobro (Causes) oduvijek ostvarivao velik angažman, globalna pandemija i lokalni potresi dodatno su ukazali na važnost takvih kampanja. Ljudi žele pomagati više nego ikad i očekuju od brendova da će se uključiti.

Štoviše, 74% ispitanika u Twitterovoj anketi želi da brendovi pokazuju činove dobrote, a njih 77% sklonije je brendovima koji se trude podržati zajednicu tijekom krize.

Dakle, čak i u 2021. vjerojatno ćemo vidjeti brendove koji pomažu kako god mogu kroz namjenski usmjerene kampanje na društvenim mrežama. Čak 86% ispitanika u istraživanju želi da brendovi podržavaju ranjive članove zajednice, a 82% ispitanika očekuje veću potporu zdravstvenom osoblju kroz kampanje.

Budući da su se brendovi nosili s više kriza u 2020. godini (pandemija, poplave u Zagrebu, potresi, porast nezaposlenosti), ističemo važnost autentičnosti i ublažavanja marketinških poruka i akcija. Naime, važno je znati kad se angažirati, a kad se treba povući od osjetljivih tema koje možda nisu prikladne u danom trenutku za vaš brend. Publika očekuje da brendovi pokažu vodstvo i smisleno djelovanje kad su društveni problemi u pitanju, umjesto da ih iskorištavaju za marketinške mogućnosti.

#4 Inkluzivnost važnija nego ikad

Brendove se sve više pritišće da naprave značajne pomake kad je u pitanju inkluzivnost u njihovu poslavanju i marketingu. Publika je svjesnija nego ikad da ima puno mogućnosti, što ih navodi da svoj novac ostavljaju kod tvrtki koje ulažu u zajednicu i pomažu se boriti s problemima.

A brendovi moraju uhvatiti korak s tim. Ne možete si više priuštiti šutnju i pasivnost o pitanjima oko kojih je vaša ciljana publika strastvena. Studija Accenturea otkrila je da će se 29% svih kupaca prebaciti na brend koji se zalaže za inkluzivnost i raznolikost.

Međutim, publika je također sve svjesnija performativnog aktivizma koji više sliči marketinškoj predstavi, a ne značajnom doprinosu – pobrinite se da je vaš sadržaj o inkluzivnosti informativan i da vaš brend bude spreman na djelovanje. Neka važna društvena pitanja, poput borbe za ravnopravnost spolova, ne mogu se tretirati samo kao nova trendovska tema.

Tako će ove godine inkluzivnost postati još veći fokus za brendove koji žele izgraditi dublju vezu sa svojim kupcima. Ako društvena prisutnost vašeg brenda ne odražava stavove vaše publike o identitetu i raznolikosti, propustit ćete ključnu priliku za povezivanje s njima.

#5 Autentičnost i transparentnost postaju ključni

Potrošači žele da marke budu realne. To podrazumijeva održavanje autentičnosti i transparentnosti vaših proizvoda i poslovanja. Ako želite da vam ljudi vjeruju, morate biti iskreni s njima.

A koji je bolji način za to nego putem društvenih mreža? Transparentnost i angažman s publikom glavna su dva čimbenika koji čine društvene mreže brenda najboljim u klasi.

Ako ste pogriješili, priznajte to putem iskrene poruke na društvenim mrežama. Dopustite svojim kupcima ili klijentima da vam se slobodno obrate u slučaju bilo kakvih problema, uključujući i razočaranja. I umjesto da brišete negativne komentare, otvoreno se obratite autorima i pokažite koliko vam je stalo do njihovih problema. Publika dobro zna kako funkcioniraju društvene platforme, pa ne možete očekivati da će vam proći ako pokušate izbjeći, izbrisati ili na neki treći način pomesti pogreške pod tepih.

#6 Prijenosi uživo ostaju popularni

Globalna zdravstvena kriza 2020. godine dovela je do toga da su se mnoge tvrtke digitalizirale, no mogle su zadržati socijalno distanciranje i spriječiti širenje COVID-19. Susreti licem u lice pretvorili su se u Zoom konferencije, a koncerti uživo u prijenose umjetnika koji sviraju uživo iz svojih domova.

Dakle, prirodno je da postoji porast upotrebe značajki streaminga uživo na društvenim mrežama. Facebook je zabilježio masovni porast razmjene poruka i prijenosa uživo, posebno na žarištima COVID-a 19 poput Italije. Primjerice, ondje se udvostručio broj pregleda na Instagram i Facebook Liveu u samo tjedan dana.

Dok se situacija nastavlja razvijati 2021. godine, ljudi su se navikli na mogućnost interakcije s brendovima uživo, a da uopće ne napuštaju svoje domove. Tako će streaming uživo i dalje stjecati popularnost i definitivno bi trebao biti dio vaše marketinške strategije na društvenim mrežama. Prema nedavnom istraživanju, 40% potrošača želi vidjeti više videozapisa uživo od brendova.

#7 Proširena stvarnost kao medijski trend

Slično virtualnoj stvarnosti, nedavni događaji ubrzali su usvajanje iskustava Proširene stvarnosti (AR – Augmented Reality), uključujući ona u društvenomrežnom prostoru. AR ne zahtijeva dodatni hardver osim pametnog telefona, što ga čini još pristupačnijim od VR-a (Virtual Reality). Osim toga, korisnici su otprije upoznati s AR-om kroz dinamične filtere za fotografije koji su godinama u trendu na društvenim mrežama.

Iskustva proširene stvarnosti sama po sebi su interaktivna, ali i vrlo učinkovita za podizanje angažmana. Brendovi se brzo priključuju ovom najnovijem trendu kreirajući AR filtere kako bi promovirali nove proizvode ili potaknuli interakcije obožavatelja. To vašu publiku zanima i zabavlja, a čak vam može i pomoći da privučete nove kupce odgovarajućom promocijom.

Nema komentara
Napišite komentar