Pratite nas na društvenim mrežama:

Blog

Što učiniti kad sadržaj na društvenim mrežama prestane postizati rezultate?

Baš kao i život, i strategija marketinga na društvenim mrežama ima uspone i padove. Ako su dosad rezultati kampanje premašivali sva očekivanja, postizali visok engagement, a reach je dosezao nebesa, ali ste onda naletjeli na zapreku, nemojte paničariti. Kad vam organski sadržaj ili plaćene kampanje prestanu postizati dobre rezultate, vrijeme je da stanete na loptu i dobro razmislite.

Puno je razloga zašto sadržaj možda stagnira. Kad dosegnete plafon, vrijeme je da preispitate svoj pristup, pogledate izvješća drugim očima i naposljetku kreirate novi, drugačiji sadržaj. Stvari na društvenim mrežama konstantno se mijenjaju – novi trendovi pojavljuju se gotovo svake sekunde, potrebe korisnika s vremenom se razvijaju, a platforme mijenjaju značajke, algoritme i druge standarde. Može ih biti teško sve popratiti, ali ako ste primijetili stagnaciju s brojem followera, reachem, engagementom i drugim metrikama pomoću kojih mjerite uspjeh, važno je ažurirati strategiju uzevši u obzir sve promjene koje su stupile na snagu.

Evo nekoliko pitanja koja si trebate postaviti ako želite probuditi followere:

#1 Provjeravaš li demografske podatke?

Početnici u svijetu marketinga na društvenim mrežama pretjerano su usredotočeni na razumijevanje svoje publike, ali ako ne obraćate pozornost na demografske podatke da biste potvrdili tko je zapravo vaša publika, teško je stvoriti učinkovit sadržaj.

Primjerice, ako postove prilagođavate pripadnicima Gen Z, a većina vaših pratitelja ima između 35 i 44 godine, vrijeme je za drastične promjene. Isto vrijedi i ako, recimo, vašu publiku čine većinom žene, a vaš je cilj povezati se s raznolikijom publikom. Bolji uvid u demografske i marketinške persone i kako se oni razvijaju može vam pomoći u ažuriranju strategije.

#2 Objavljuješ li sadržaj u pravo doba dana?

Ako se u zadnje vrijeme borite s niskim reachom i engagementom, možda je problem u tome što objavljujete postove u pogrešno vrijeme ili čak neujednačenim ritmom – krenete s triput tjedno, pa se prebacite na dvaput dnevno, a onda tjednima ne objavljujete ništa. Svake godine aktualni su blogovi na temu najboljeg vremena za objavljivanje sadržaja na pojedinim platformama, a i mi smo pripremili vodič za 2021. godinu. Generalno, na Facebook stranicama nemojte objavljivati radnim danom prije 14 sati, a na Instagramu nipošto vikendima, pogotovo ne nedjeljom.

#3 Jesu li neke društvene platforme promijenile algoritam?

Ako ste primijetili da objave ne postižu engagement na kakav ste naviknuli, ili su se followeri preko noći izgubili, možda niste sami u tome. Društvene platforme često mijenjaju svoje algoritme i standarde, što može promijeniti način na koji se plaćeni i organski sadržaj servira na feedu vaše ciljane publike. Danas je na gotovo svim platformama kronologija pala u drugi plan, a relevantnost je na prvom mjestu.

‘Običnim’ korisnicima to je uglavnom super (jer im se prvo prikazuju objave s profila koje najviše lajkaju/komentiraju), nama marketingašima malo manje, ali što je, tu je. Važnije je nego ikad potruditi se oko sadržaja, pratiti trendove i osluškivati preferencije ciljane publike – kad počnete stvarati sadržaj koji je prilagođen njima, a ne vama, doći će i rezultati.

#4 Je li moguće da je sve ovo privremeno?

Tijekom pandemije koronavirusa ponašanje potrošača dramatično se promijenilo, što je česta pojava tijekom nacionalnih ili globalnih kriza. Isto je bilo i za vrijeme globalne ekonomske krize 2008. godine ili nakon tragedije 11. rujna 2001. u SAD-u. U takvim slučajevima kad su emocije i tenzije na vrhuncu, vaš sadržaj možda neće odjeknuti na isti način.

Ako vam se publika povukla, kritički razmislite o tome kako su trenutni događaji (pandemija, potresi, recesija i sl.) mogli utjecati na nju i na kakav bi sadržaj mogli biti osjetljivi. Kad se život okrene naglavačke, ljudska povezanost je najvrijednije što brend može ponuditi svojoj zajednici.

Iako možda želite pronaći brzi način da poboljšate KPI-jeve, umjesto toga usredotočite se na angažman jedan-na-jedan i izgradite opipljive odnose s fanovima koji će trajati u novom normalnom – što god to podrazumijevalo.

Držite glavu gore

Kao početnici s društvenim mrežama, vjerojatno ćete KPI-jeve izjednačavati s osobnim (ne)uspjehom. Važno je podsjetiti se na to da su društveni mediji prevrtljivi i da je to nezgodna stvar za svladavanje.

Mjesečne usporedbe sirovih podataka ne govore cijelu priču. Ako se osjećate poraženim kad primijetite pad broja impresija, followera i drugih metrika, pogledajte koliko ste daleko stigli. Proslavite svoje uspjehe. Ako ste uložili puno truda u kampanju koja nije ostvarila očekivane rezultate, to ne znači da ste neuspješni. Umjesto da to internalizirate, usredotočite se na ono što možete naučiti iz tog iskustva.

Trendovi bi se mogli pojaviti preko noći, ali jaka strategija i besprijekorno funkcionirajući tim neće. Ako ste se nedavno restrukturirali, a vaš se tim za društvene mreže smanjio ili porastao, budite strpljivi dok se prilagođavate.

Ako osjećate da ste pretrpani, znajte kako niste sami. Briga o vlastitom mentalnom zdravlju dok radite s društvenim mrežama može biti izazovna jer imate osjećaj da stalno morate biti online. Razmislite o tome da kontaktirate druge SMM-ove koje poznajete ili se pridružite nekoj od brojnih Facebook grupa (domaćih ili stranih) na temu društvenih medija, gdje možete pitati kako su se drugi nosili s mentalnim stresom ili burnoutom.

Vremena se mijenjaju, ljudi se mijenjaju, a podaci, trendovi i platforme na društvenim mrežama definitivno se mijenjaju. Kad to utječe na vaš sadržaj, gledajte na to kao na priliku za profesionalni rast. Uz ponešto istraživanja, osvježavanja sadržaja i svog pristupa, možete oživjeti metrike i pokrenuti ih u pravom smjeru.

Nema komentara
Napišite komentar