Facebook Shops: Što je to i kako ga brendovi mogu koristiti?
Facebook već godinama planira postati glavno odredište internetske kupovine i dominirati e-trgovinom, ali to im nikako nije polazilo za rukom. Pandemija koronavirusa konačno ih je pogurnula prema sljedećem koraku: nedavno je lansirana platforma Shops na Facebooku i Instagramu, čime je kompanija zagrebala dublje u e-trgovinu.
Facebook Shops olakšava tvrtkama postavljanje jedinstvene internetske trgovine kojoj kupci mogu pristupiti putem Facebooka i Instagrama. Stvaranje Facebook Shopa je besplatno i jednostavno. Tvrtke mogu odabrati proizvode iz svog kataloga koje žele zastupiti u trgovini, a zatim prilagoditi izgled shopa s cover fotografijom i bojama koje predstavljaju njihov brend. To znači da svaki prodavač, bez obzira na veličinu tvrtke ili proračun, može prenijeti svoje poslovanje na mrežu i povezati se s kupcima gdje god i kad god im to odgovara.
Facebook je također tvrtkama koje ispunjavaju uvjete omogućio novu platformu Shop Builder, kao proširenje postojećim alatima na Facebook stranici. Tvrtke će putem Shop Buildera moći prenositi svoje proizvode ili se povezati s postojećim eCommerce pružateljem, među kojima su: Shopify, BigCommerce, WooCommerce, ChannelAdvisor, CedCommerce, Cafe24, Tienda Nube i Feedonomics. Glavni je cilj Facebooka taj proces učiniti što jednostavnijim, kako bi tvrtke izvukle maksimum iz platforme Facebook Shops.
Kako bi poboljšao korisničko iskustvo online kupovine na platformi, Facebook će olakšati kupcima slanje poruka tvrtkama, i to putem WhatsAppa, Messengera i Instagram Directa. U bližoj budućnosti, kupci će moći pregledavati proizvode i kupovati izravno putem Messengera.
Nadalje, Facebook je uveo odjeljak Shop i na Instagram. Otvoren je i poseban Instagram profil @shop gdje korisnici mogu pregledati odabrane proizvode omiljenih brendova i dizajnera, filtrirati ih po kategorijama kao što su ljepota i kućanstvo, ali i kupiti ono što im se sviđa – sve na jednom mjestu.
#1 Odlučite ima li Shops smisla za vašu tvrtku
Facebook Shops nije pogodan za svaku tvrtku. Stoga, prije nego što krenete postavljati svoje proizvode na novu plaformu, razjasnimo tko bi trebao, a tko ne bi trebao koristiti Shops.
Facebook Shops bit će dobra opcija za vaše poslovanje ako:
- uglavnom prodajete fizičke proizvode
- novi ste u svijetu internetske trgovine
- imate internetsku trgovinu treće strane, kao što je Shopify. Možete jednostavno povezati svoj katalog i pokušati dosegnuti novu publiku na Facebooku i Instagramu
- već promovirate ili oglašavate svoje proizvode na Facebooku ili Instagramu
S druge strane, nemojte otvarati Facebook trgovinu ako:
- uglavnom prodajete usluge ili digitalne proizvode – ali upamtite, situacija bi se mogla promijeniti
- više volite imati potpunu kontrolu nad svojom internetskom trgovinom
U suprotnom, možete pružiti priliku Facebook Shopu kako biste povećali prodaju. Mogli biste dosegnuti širu publiku i zaraditi više novca.
Kad kupac nešto kupi iz vaše Facebook trgovine, platit ćete naknadu za prodaju koja iznosi 5% po pošiljci. Ako je transakcija manja od 8,00 dolara, naknada iznosi 0,40 dolara.
#2 Postavite Facebook Shop s Commerce Managerom
Prođimo sada i to kako otvoriti Facebook trgovinu. Dvije su glavne komponente koje ćete trebati postaviti: Commerce Manager (ako već niste) i vaš Catalog Manager. Inače, na Instagramu će vam trebati poslovni profil za postavljanje trgovine.
Za početak idite na facebook.com/commerce_manager i kliknite plavi gumb Create Commerce Account.
Na sljedećoj stranici vidjet ćete dvije opcije za postavljanje trgovine – Set Up on Commerce Manager i Set Up on Using an Ecommerce Platform. Prva je opcija da krenete ispočetka. A ako već imate platformu za e-trgovinu poput Shopify ili BigCommerce, odaberite drugu opciju.
Zatim ćete vidjeti informativni zaslon s popisom stavki koje su vam potrebne za postavljanje računa, uključujući vašu banku i broj računa, podatke o plaćanju, te postavke i pravila trgovine. Kliknite Dalje za nastavak.
Informacije o tvrtki
Sljedeći zaslon opisuje korake za postavljanje računa. Prvo kliknite gumb Set Up u odjeljku 1. Business Information. Računu svoje nove e-trgovine sada dajte ime – idealno naziv svoje tvrtke.
Na sljedećem zaslonu odaberite Facebook stranicu za koju postavljate trgovinu.
Facebook zatim želi da se povežete sa svojim računom Business Managera. Kad završite, kliknite Finish Setup.
Proizvodi i postavke
Kad se vratite na početni zaslon za postavljanje računa, kliknite gumb Get Started u odjeljku 2. Products and Settings. Za svoj katalog proizvoda možete odabrati postojeći katalog ako ste ga već imali ili kreirati novi.
Sada postavite opcije dostave koje ćete ponuditi u svojoj trgovini. Zapamtite da je Facebook Shops predviđen uglavnom za fizičke predmete, pa ćete morati navesti koliki su vaši standardni, brzi i žurni troškovi dostave.
Na sljedećem zaslonu možete upravljati vašom politikom povrata robe. Unesite broj dana u okviru kojih će vam kupci morati vratiti proizvode i navedite adresu e-pošte za korisničku podršku. Ne možete nastaviti bez unosa ovih podataka.
Isplate
Posljednji korak je zadati Facebooku gdje želite primati novac od svake prodaje koju ostvarite. Kad se ponovno prikaže zaslon početnog postavljanja, u odjeljku 3. Payouts kliknite Get Started.
Prvo ispunite svoje bankovne podatke. Nakon toga s padajućeg izbornika odaberite kategorije onoga što prodajete.
Zatim odaberite državu u kojoj poslujete. Ako imate fizičku lokaciju, navedite porezni broj za svoju državu; pazite, to nije vaš porezni broj. Ako nemate fizičku lokaciju tvrtke, jednostavno kliknite Skip for Now.
Na stranici Tax & Representation odaberite vrstu poslovanja (korporacija, neprofitna organizacija, partnerstvo, pojedinac ili samostalni poduzetnik) i unesite osobne podatke za pojedinca koji će služiti kao predstavnik vašeg poduzeća. Na kraju, povežite svoje bankovne podatke jer Facebook plaća izravno vašoj banci. Kad završite, kliknite Finish Set Up.
#3 Dodajte proizvode u svoj Facebook katalog
Sada ste spremni dodati proizvode u svoj katalog. Idite na račun Commerce Managera koji ste upravo postavili i kliknite Inventory u lijevom izborniku. Zatim kliknite gumb Add Product s desne strane.
Facebook vam nudi tri mogućnosti za dodavanje proizvoda u vaš katalog: Dodajte svaki proizvod ručno, koristite Data Feeds ili povežite Facebook Pixel. Opcije Data Feeds i Facebook Pixel idealne su ako u svom katalogu imate 50 ili više proizvoda. Ako imate manje od 50, idite na ručnu opciju.
Ručno dodavanje proizvoda je vrlo jednostavno. Učitate fotografiju proizvoda i navedete naziv, opis, ID sadržaja i vezu do mrežnog mjesta. Mnoga od ovih polja nisu obavezna. Možete unijeti trenutnu cijenu i akcijsku cijenu, dostupnost zaliha, stanje proizvoda, dostavu i još mnogo toga.
Nakon što dodate prvu stavku, vidjet ćete opciju za dodavanje još proizvoda. Kad završite, kliknite gumb View Shop da biste vidjeli kako to izgleda na vašoj Facebook stranici. Da biste se u bilo kojem trenutku vratili u trgovinu, idite na Facebook stranicu, kliknite Shops, a zatim kliknite Manage Your Catalog.