6 stvari koje ne smijete činiti na društvenim mrežama u 2021. godini
Osim ako ste doktor Strange s vremenskim kamenom, malo je koristi od pokušaja predviđanja budućnosti. Jer ako nas je 2020. ičemu naučila, to je da ništa nije sigurno i planovi se mogu promijeniti preko noći. Stoga, umjesto da pokušavamo predvidjeti sljedeći trend za 2021. godinu, idemo u suprotnom smjeru i dijelimo s vama ono što NE smijemo raditi na društvenim mrežama, na temelju onoga što smo naučili 2020. godine.
Od zauzimanja stava o trenutnim događajima do prihvaćanja uspona TikToka, evo šest stvari koje morate imati na umu prilikom izvršavanja svoje strategije na društvenim mrežama za 2021. godinu.
#1 Ne zaboravite: kvaliteta ispred kvantitete
Budući da se algoritmi na društvenim platformama razvijaju s vremenom, okanite se potrebe za prečestim objavljivanjem novih postova. Algoritmi daju prednost relevantnosti u odnosu na količinu, tako da vam više postova neće donijeti veći angažman korisnika.
Štoviše, prečesto objavljivanje može biti štetno na više razina. Publika će vas početi smatrati spamerima, a i community manageri će nepotrebno biti pretrpani poslom. Angažman korisnika na društvenim mrežama potaknut će se otkrivanjem onoga što vaša publika zaista želi čuti od vašeg brenda.
#2 Nemojte ignorirati TikTok
Čini se kao da su prošle godine svi bili na TikToku. Mjesto je to na kojem se rađaju trendovi koji postaju viralni – bio to ples na “Savage Love”, uletavanje partneru gol u sobu ili pokazivanje frendičine navodne bebe zgroženoj mami.
Unatoč svemu, brendovi se još uvijek slabo odlučuju na TikTok – u Hrvatskoj od zapaženijih imamo tek Mlinar, Pevex i Narodni radio. Budući da je riječ o platformi u nastajanju, većina digitalnih marketingaša kaže kako “naša publika nije ondje” ili da “TikTok još uvijek nije za nas”. No sa 700+ milijuna aktivnih korisnika širom svijeta postoji velika vjerojatnost da je vaša publika na TikToku – i čeka da ju dođete zabaviti.
#3 Ne bojte se zauzeti stav
Prošle su godine brendovi bili prisiljeni govoriti o društvenim i političkim problemima, a 70% potrošača istaknulo je važnost toga da brendovi zauzmu stav. Stručnjaci smatraju da će se pritisak na brendove samo povećavati jer potrošači žele podržati one koji dijele vrijednosti slične njihovim.
Tako će 2021. biti godina u znaku brendova koji su se prošle godine odlučili ispuniti svoje obveze i biti transparentni sa svojom publikom o potezima koje poduzimaju. Brendovi koji još uvijek nisu zauzeli stav trebaju razmotiti prednosti i nedostatke toga. Šutnja može naštetiti brendu, ali jednako je važno znati prepoznati u kojem se trenutku prikladno pridružiti razgovoru.
#4 Ne spajajte u izvještajima organski sadržaj s plaćenim
Zaokruživanje rezultata kampanje u jednu cjelinu naizgled može uštedjeti vrijeme, ali u stvarnosti će zakomplicirati izvještaj više nego što je potrebno. Iako je sjajno vidjeti pregled rezultata svih sadržaja objavljenih u kampanji na jednom mjestu, pojedinosti su te koje vam mogu pomoći u prilagodbi društvene strategije i podizanju iste na višu razinu.
Želite testirati određene stvari vezane uz plaćeni ili organski sadržaj i usporediti ih s drugima, a ako zbrajate kruške i jabuke, činite si medvjeđu uslugu. Pripremanjem općenitih izvještaja određeni detalji će vam promaknuti i propustit ćete priliku da vam strategija sadržaja na društvenim mrežama postane odlična – ostat će tek dobra, da se izrazimo školskim rječnikom.
#5 Nemojte držati podatke iz izvještaja samo za sebe
Rad u odjelu digitalnog marketinga često se može činiti poput rada u silosu, ali stvarnost je takva da svaki odjel može profitirati od suradnje s digitalnim i to korištenjem podataka koje morate podijeliti. Digitalci imaju dragocjene statistike o potrošačima koje timovi u prodaji, proizvodnji i ostali mogu iskoristiti za poboljšanje svojh disciplina.
Ako ne dijelite podatke izvan svog odjela, uskraćujete odjelu prodaje i korisničke podrške da imaju veći utjecaj na ciljeve vašeg poslovanja. Ne samo što vam drugi odjeli zauzvrat mogu pomoći u stvaranju strategije nego ćete zajedničkom suradnjom povećati šanse za zadržavanje klijenata.
#6 Ne zaboravite dati prednost službi za korisnike
Izgradite lojalnost brenda i ojačajte odnose s kupcima ulaganjem u strategiju službe za korisnike. Kad vaša publika ima pitanje, žalbu ili kompliment, prvo mjesto na koje će se okrenuti su društveni mediji – a vaš brend mora biti spreman odgovoriti korisnim informacijama.
Robustan plan korisničke podrške, zajedno s pripremljenim odgovorima, dio je onoga što čini izvrsno korisničko iskustvo. Zapamtite, svi gledaju kako komunicirate s publikom na društvenim mrežama, a vaš odgovor puno govori o tome kakav odnos njegujete prema kupcima.