Pratite nas na društvenim mrežama:

Blog

Kako uspješno raditi od kuće: 6 savjeta iz prve ruke

Rad od kuće je super. Sve dok jedan susjed s gornjeg kata ne upali bušilicu, pet susjeda se sretne na hodniku i počnu pričati na sav glas ili ti kućni ljubimac povrati po laptopu. Brojne tvrtke uvele su povremeni rad od kuće za svoje zaposlenike, a tijekom pandemije COVID-19 prvi put smo suočeni s trajnim remote workingom koji će potrajati mjesecima.

No, koja nam okolina dopušta da budemo produktivniji: kućni ured ili pravi ured?

U pravom uredu često je bučno, kolege nam dolaze do stola, zapričavaju nas, pozivaju na ručak. Lijep je benefit rada iz pravog ureda s te društvene strane, ali ako ste osoba koju je lako omesti, može biti izazovan. S druge strane, u kućnom uredu neprijatelj ste sami sebi. Budući da niste okruženi kolegama, ne osjećate taj pritisak da vas netko nadgleda, pa ustanete kasnije, ostanete u pidžami svih osam sati i odgodite neke obveze za sutra.

Sve ima svoje prednosti i nedostatke, no sada kad rad od kuće više nije izbor nego obveza, donosimo nekoliko savjeta koji će vam pomoći ostati produktivni i motivirani.

Počnite ranije

Kad radite iz ureda, tijekom putovanja na radno mjesto razbudit ćete se i biti spremni prioniti poslu kad jednom sjednete za radni stol. Kod kuće se samo trebate prebaciti s jastuka na laptop – i to je prvi izazov s kojim se susrećete. Vjerovali ili ne, jedan od načina za pojačanje produktivnosti je baciti se na to-do listu čim se probudite. Neka vam popis dnevnih zadataka bude prva stvar koju ćete napraviti, jer ako prije toga obavite jutarnju higijenu ili si skuhate kavu, možete se pozdraviti s motivacijom.

Pretvarajte se da idete na posao

Navikli smo povezivati posao i ured s produktivnosti, ali nema razloga da ona bude izgubljena zbog rada na daljinu. Prilikom rada od kuće, jednostavno se organizirajte kao da ćete uistinu otići do ureda: namjestite alarm, skuhajte kavu, lijepo se odjenite. Internetski preglednici poput Google Chromea čak nam omogućuju postavljanje više korisničkih profila s različitim alatnim trakama; jedan vam može biti privatni, a drugi poslovni.

Odaberite namjenski radni prostor

To što ne radite u uredu, ne znači da si ga ne možete stvoriti. Istina, bit će teže izvedivo ako živite u garsonijeri, ali pokušajte si napraviti mini ured od jedne prostorije ili kutka. Ne moramo ni govoriti zašto rad iz kreveta ili s kauča nije najbolje rješenje – povezujete ih sa slobodnim vremenom i nema šanse da ćete biti produktivni. Radije sjednite za radni ili blagovaonski stol, ili u onu jednu fotelju koja služi samo za ukras. Važno je samo da taj kutak povezujete s poslom i da u glavi imate “okej, ovo je sad moje radno mjesto.”

Otežajte si pristup društvenim mrežama

Jedan od najpoznatijih gnjaveža u današnje vrijeme svakako su aplikacije poput Facebooka i Instagrama. Čim malo zapnete s inspiracijom, poželjet ćete provjeriti što rade vaši prijatelji. Znamo da je lakše reći nego ostvariti, ali pokušajte u internetskim preglednicima raditi iz Incognito modea, a iz mobilnih aplikacija jednostavno se odjavite. Ako ste community manager, predlažemo rad iz Facebook Business Managera (gdje nećete dobivati notifikacije s privatnog profila), a na Instagramu budite ulogirani samo u poslovne profile.

Radite kad ste najproduktivniji

Nitko od nas nije motiviran od jutra do sutra – posve je prirodno da ćemo imati uspona i padova s produktivnosti tijekom radnog vremena. No, kad radite od kuće, važno je predvidjeti kad ćete imati uspon, a kad pad motivacije, te planirati svoj raspored prema tome. Stoga teže zadatke ostavite za razdoblja kad ste najviše motivirani, a kad vam manjka koncentracije, odradite neke sitnice.

Iskoristite pauze

Nemojte dopustiti da vas činjenica što radite iz prostorije u kojoj spavate spriječi u uzimanju pauze od pola sata, ili više njih od nekoliko minuta. Dakako, nemojte iskoristiti pauzu za gledanje videozapisa na YouTubeu, nego ustanite od stola i pripremite si ručak ili se kratko podružite s partnerom, djetetom ili kućnim ljubimcem. Ovdje je važno napomenuti da ostali ukućani koji su kod kuće za vrijeme radnog vremena moraju poštovati vaših osam sati kao da ste zapravo u uredu, ali poželjno je povremeno komunicirati s njima da ne budete usamljeni cijeli dan.

Nema komentara
Napišite komentar